Szkoła Podstawowa: KLASA 5
1. W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania przyrody w klasie IV.
2. Geografia jako nauka:
- przedmiot badań geografii,
- źródła informacji geograficznej,
- elementy środowiska geograficznego.
3. Polska na mapie:
- mapa i skala - elementy mapy, znaki kartograficzne, skala i jej rodzaje,
- odległości na mapie i w terenie,
- ukształtowanie powierzchni na mapach,
- wysokość bezwzględna i względna,
- rodzaje map,
- orientowanie mapy,
- plan miasta.
4. Krajobrazy w Polsce:
- składniki krajobrazu,
- pasy rzeźby terenu w Polsce,
- Wybrzeże Słowińskie - krajobraz nadmorski, jego elementy oraz cechy,
- Słowiński Park Narodowy,
- największe miasta nadmorskie,
- Morze Bałtyckie - jako region turystyczny i gospodarczy.
Szkoła Podstawowa: KLASA 6
1. W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania geografii w klasie V.
2. Czym są współrzędne geograficzne:
- południk, równoleżnik,
- półkula wschodnia, zachodnia, północna i południowa,
- długość i szerokość geograficzna,
- położenie geograficzne wybranych punktów na mapie i globusie,
- rozciągłość południowa i równoleżnikowa.
3. Ziemia i jej ruchy:
- budowa Układu Słonecznego,
- ciała niebieskie,
- ruch obrotowy i obiegowy Ziemi,
- strefy czasowe,
- strefy oświetlenia Ziemi.
4. Europa - środowisko przyrodnicze i podział polityczny:
- położenie i ukształtowanie powierzchni Europy,
- granice kontynentu europejskiego,
- Islandia - położenie geograficzne,
- elementy krajobrazu Islandii,
- obszary występowania wulkanów i trzęsień ziemi,
- skutki wybuchów wulkanów i trzęsień ziemi.
Szkoła Podstawowa: KLASA 7
1. W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania geografii w klasach V-VI.
2. Europa.
3. Położenie geograficzne i środowisko przyrodnicze Polski.
4. Podział administracyjny Polski.
Szkoła Podstawowa: KLASA 8
1. W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania geografii w klasach V-VII.
2. Położenie i środowisko przyrodnicze Azji.
3. Elementy rolnictwa Azji.
Liceum Ogólnokształcące: KLASA 1 (kontynuacja szkoły podstawowej)
1. W pytaniach wykorzystano zakres wiedzy i umiejętności wynikający z podstawy programowej nauczania geografii obowiązującej w szkole podstawowej.
2. Obraz Ziemi.
3. Ziemia we wszechświecie.
Liceum Ogólnokształcące: KLASA 2 (kontynuacja szkoły podstawowej)
1. W pytaniach wykorzystano zakres wiedzy i umiejętności wynikający z podstawy programowej nauczania geografii obowiązującej w szkole podstawowej oraz I klasie liceum ogólnokształcącego.
2. Zmiany na mapie politycznej.
3. Ludność i osadnictwo.
Liceum Ogólnokształcące: KLASA 3 (kontynuacja szkoły podstawowej)
1. W pytaniach wykorzystano zakres wiedzy i umiejętności wynikający z podstawy programowej nauczania geografii obowiązującej w szkole podstawowej oraz I i II klasie liceum ogólnokształcącego.
2. Zróżnicowanie środowiska przyrodniczego Polski.