Szkoła Podstawowa: KLASA 5
1. W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania przyrody w klasie IV.
2. Mapa Polski:
- mapa i skala - elementy mapy, znaki kartograficzne, skala i jej rodzaje,
- odległości na mapie i w terenie,
- ukształtowanie powierzchni na mapach,
- wysokość bezwzględna i względna,
- rodzaje map,
- orientowanie mapy,
- plan miasta.
3. Krajobrazy w Polsce:
- cechy krajobrazu nadmorskiego (Pobrzeże Słowińskie),
- cechy krajobrazu pojeziernego (Pojezierze Mazurskie),
- cechy krajobrazu nizinnego (Nizina Mazowiecka),
- cechy krajobrazu wielkomiejskiego (Warszawa),
- cechy krajobrazu miejsko-przemysłowego (Wyżyna Śląska),
- cechy krajobrazu rolniczego (Wyżyna Lubelska),
- cechy krajobrazu wyżynnego (Wyżyna Krakowsko-Częstochowska),
- cechy krajobrazu wysokogórskiego (Tatry).
Szkoła Podstawowa: KLASA 6
1. Treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania przyrody w klasie IV oraz geografii w klasie V.
2. Współrzędne geograficzne: szerokość i długość geograficzna; położenie matematyczno-geograficzne punktów i obszarów; rozciągłość południkowa i równoleżnikowa:
- pojęcia szerokości i długości geograficznej,
- odczytywanie położenia matematyczno-geograficznego punktów na globusie i na mapie,
- wyznaczanie położenia matematyczno-geograficznego punktów i obszarów na mapach w różnych skalach,
- wpływ rozciągłości południkowej i równoleżnikowej na zróżnicowanie krajobrazowe oraz warunki życia i gospodarowania człowieka.
3. Ruchy Ziemi: Ziemia w Układzie Słonecznym; ruch obrotowy i obiegowy; następstwa ruchów Ziemi:
- budowa Układu Słonecznego,
- ciała niebieskie,
- miejsca wschodu i zachodu Słońca,
- charakterystyka ruchu obrotowego Ziemi,
- zmiany oświetlenia Ziemi w pierwszych dniach astronomicznych pór roku,
- związek między ruchem obiegowym Ziemi a strefami jej oświetlenia oraz strefowym zróżnicowaniem klimatu i krajobrazów na Ziemi.
4. Środowisko przyrodnicze i ludność Europy:
- położenie i granice kontynentu,
- podział Europy na regiony,
- państwa europejskie i ich stolice,
- główne cechy środowiska przyrodniczego Europy,
- zjawiska występujące na granicach płyt litosfery - Islandia,
- starzenie się i zróżnicowanie społeczeństw (przyczyny i skutki),
- największe europejskie metropolie (Londyn, Paryż).
5. Gospodarka Europy:
- rolnictwo w Europie Zachodniej (Węgry, Dania),
- przemysł i usługi we Francji.
Szkoła Podstawowa: KLASA 7
1. W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania geografii w klasach V-VI.
2. Położenie Polski i jego skutki.
3. Środowisko przyrodnicze Polski.
4. Krainy geograficzne Polski.
Szkoła Podstawowa: KLASA 8
1. W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania geografii w klasach V-VII.
2. Afryka.
Liceum Ogólnokształcące: KLASA 1 (kontynuacja szkoły podstawowej)
1. W pytaniach wykorzystano zakres wiedzy i umiejętności wynikający z podstawy programowej nauczania geografii obowiązującej w szkole podstawowej.
2. Atmosfera.
3. Hydrosfera.
Liceum Ogólnokształcące: KLASA 2 (kontynuacja szkoły podstawowej)
1. W pytaniach wykorzystano zakres wiedzy i umiejętności wynikający z podstawy programowej nauczania geografii obowiązującej w szkole podstawowej oraz I klasie liceum.
2. Ludność i osadnictwo.
3. Sektory gospodarki.
4. Globalizacja.
5. Rolnictwo, leśnictwo, rybactwo.
Liceum Ogólnokształcące: KLASA 3 (kontynuacja szkoły podstawowej)
1. W pytaniach wykorzystano zakres wiedzy i umiejętności wynikający z podstawy programowej nauczania geografii obowiązującej w szkole podstawowej oraz I i II klasie liceum.
2. Ludność i urbanizacja w Polsce.