wiosna geografia

Geografia - sesja wiosenna

Olimpiada Olimpus w sesji wiosennej z geografii przeznaczona jest dla uczniów klas V-VIII szkoły podstawowej oraz I-III liceum ogólnokształcącego i ma zasięg ogólnopolski. Test olimpiady składa się z 30 pytań i podanych do nich 4 odpowiedzi. W testach z sesji wiosennej jedna odpowiedź, dwie, trzy lub wszystkie mogą być poprawne. Także może zdarzyć się tak, że żadna z odpowiedzi nie będzie poprawna.

Olimpiada z geografii sprawdza wiedzę uczniów w zakresie znajomości najważniejszych zagadnień z geografii oraz mapy świata. Pozwala również urozmaicić zajęcia lekcyjne oraz stanowi zewnętrzne źródło oceny poziomu wiedzy uczniów.

Testy z geografii dla szkoły średniej obejmują treści nauczania w zakresie rozszerzonym.



Zgodnie z zasadą kumulatywności wiedzy i umiejętności, na każdym etapie edukacyjnym uwzględniane są treści z poprzednich lat nauki, zgodnie z wymogami podstawy programowej. Oznacza to, że zagadnienia z wcześniejszych lat nauki mogą być ponownie sprawdzane w bieżących testach.
Ogólnym wymaganiem odnoszącym się do każdego testu i niezapisanym w podanych zagadnieniach jest znajomość lokalizacji wymienianych w pytaniach obiektów i zjawisk zarówno na terenie Polski, jak i całego świata (fizycznych, gospodarczych, społecznych).


Szkoła Podstawowa: KLASA 5

  1. W pytaniach wykorzystano treści nauczania zawarte w zakresie materiału z przyrody w klasie IV.
  2. Strefowość krajobrazowa i klimatyczna na Ziemi.
  3. Klimatogram i tabela klimatyczna - elementy i odczytywanie danych, obliczenia.
  4. Krajobraz i klimat wilgotnego lasu równikowego, roślinność i zwierzęta.
  5. Krajobraz i klimat sawanny, roślinność i zwierzęta.
  6. Krajobraz pustyni gorącej, klimat, roślinność i zwierzęta.
  7. Krajobraz śródziemnomorski.

Szkoła Podstawowa: KLASA 6

  1. W pytaniach wykorzystano treści nauczania zawarte w zakresie materiału z geografii w klasie V.
  2. Współrzędne geograficzne, południki i równoleżniki.
  3. Gospodarka Europy:
    • przemysł i usługi we Francji;
    • energetyka w Europie;
    • turystyka w Europie Południowej.
  4. Sąsiedzi Polski:
    • dziedzictwo przyrodnicze i kulturowe Litwy i Białorusi;
    • współczesne problemy Ukrainy;
    • zróżnicowanie przyrodnicze i gospodarcze Rosji.
  5. Mapa fizyczna i polityczna Europy.

Szkoła podstawowa: KLASA 7

  1. W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania geografii w klasach V-VI.
  2. Przemysł Polski.
  3. Energetyka.
  4. Usługi.

Szkoła Podstawowa: KLASA 8

  1. W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania geografii w klasach V-VII.
  2. Środowisko przyrodnicze Australii i Oceanii.
  3. Ludność i gospodarka Australii i Oceanii.

Liceum Ogólnokształcące: KLASA 1

  1. W pytaniach wykorzystano zakres wiedzy i umiejętności wynikający z podstawy programowej nauczania geografii obowiązującej w szkole podstawowej.
  2. Pedosfera i biosfera.
  3. Powtórzenie wiadomości i umiejętności z programu klasy pierwszej.

Liceum Ogólnokształcące: KLASA 2

  1. W pytaniach wykorzystano zakres wiedzy i umiejętności wynikający z podstawy programowej nauczania geografii obowiązującej w szkole podstawowej oraz I klasie liceum.
  2. Usługi.
  3. Wpływ człowieka na środowisko.
  4. Powtórzenie wiadomości i umiejętności z programu klasy drugiej.

Liceum Ogólnokształcące: KLASA 3

  1. W pytaniach wykorzystano zakres wiedzy i umiejętności wynikający z podstawy programowej nauczania geografii obowiązującej w szkole podstawowej oraz I i II klasie liceum.
  2. Gospodarka Polski.
  3. Usługi.
  4. Stan środowiska i jego ochrona w Polsce.
  5. Powtórzenie wiadomości i umiejętności z programu klasy trzeciej.

 

Dane kontaktowe

logo mobile
ul. Grochowska 341/268
03-822 Warszawa

olimpus@olimpus.edu.pl
Telefon: 22 517-16-50
Faks: 22 517-16-51

Obserwuj nas

meta facebook

Ta strona używa plików Cookies oraz działa zgodnie z Polityką prywatności.

Polityka prywatności