zima geografia

Geografia - sesja zimowa

Olimpiada Olimpus w sesji zimowej z geografii przeznaczona jest dla uczniów klas V-VIII szkoły podstawowej oraz I-III liceum ogólnokształcącego i ma zasięg ogólnopolski. Test olimpiady składa się z 30 pytań i podanych do nich 4 odpowiedzi. W testach z sesji zimowej tylko jedna z podanych odpowiedzi może być poprawna.

Olimpiada z geografii sprawdza wiedzę uczniów w zakresie znajomości najważniejszych zagadnień z geografii oraz mapy świata. Pozwala również urozmaicić zajęcia lekcyjne oraz stanowi zewnętrzne źródło oceny poziomu wiedzy uczniów.

Testy z geografii dla szkoły średniej obejmują treści nauczania w zakresie rozszerzonym.



Zgodnie z zasadą kumulatywności wiedzy i umiejętności, na każdym etapie edukacyjnym uwzględniane są treści z poprzednich lat nauki, zgodnie z wymogami podstawy programowej. Oznacza to, że zagadnienia z wcześniejszych testów mogą być ponownie sprawdzane w późniejszych testach.


Szkoła Podstawowa: KLASA 5

  1. W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania przyrody w klasie IV.
  2. Krajobrazy Polski:
    • krajobraz nizinny,
    • krajobraz wyżynny,
    • krajobraz wysokogórski,
    • krajobraz wielkomiejski,
    • Warszawa,
    • krajobraz rolniczy.
  3. Mapa i plan - cechy i skala.
  4. Rodzaje map, sposoby przedstawiania ukształtowania powierzchni na mapach.

Szkoła Podstawowa: KLASA 6

  1. W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania przyrody w klasie IV oraz geografii w klasie V.
  2. Ludność Europy:
    • rozmieszczenie ludności,
    • starzenie się społeczeństw,
    • zróżnicowanie ludności Europy,
    • migracje,
    • wielkie miasta: Paryż i Londyn.
  3. Gospodarka Europy:
    • przemysł i usługi we Francji,
    • energetyka w Europie,
    • turystyka w Europie Południowej.

Szkoła Podstawowa: KLASA 7

  1. W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania przyrody w klasie IV oraz geografii w klasach V-VI.
  2. Ludność i urbanizacja w Polsce.

Szkoła Podstawowa: KLASA 8

  1. W pytaniach wykorzystano treści geograficzne zawarte w podstawie programowej nauczania przyrody w klasie IV oraz geografii w klasach V-VII.
  2. Znajomość mapy fizycznej i politycznej Azji i Afryki.
  3. Ameryka Północna i Ameryka Południowa - środowisko przyrodnicze.
  4. Znajomość mapy fizycznej obu Ameryk.

Liceum Ogólnokształcące: KLASA 1

  1. W pytaniach wykorzystano zakres wiedzy i umiejętności wynikający z podstawy programowej nauczania geografii obowiązującej w szkole podstawowej.
  2. Obraz Ziemi.
  3. Ziemia we wszechświecie.
  4. Atmosfera.
  5. Hydrosfera.
  6. Znajomość mapy politycznej i fizycznej świata.

Liceum Ogólnokształcące: KLASA 2

  1. W pytaniach wykorzystano zakres wiedzy i umiejętności wynikający z podstawy programowej nauczania geografii obowiązującej w szkole podstawowej oraz I klasie liceum.
  2. Ludność i osadnictwo.

Liceum Ogólnokształcące: KLASA 3

  1. W pytaniach wykorzystano zakres wiedzy i umiejętności wynikający z podstawy programowej nauczania geografii obowiązującej w szkole podstawowej oraz I i II klasie liceum.
  2. Zróżnicowanie środowiska przyrodniczego Polski.
  3. Związki między elementami środowiska przyrodniczego.
  4. Krajobrazy Polski.

 

Dane kontaktowe

logo mobile
ul. Grochowska 341/268
03-822 Warszawa

olimpus@olimpus.edu.pl
Telefon: 22 517-16-50
Faks: 22 517-16-51

Obserwuj nas

meta facebook

Ta strona używa plików Cookies oraz działa zgodnie z Polityką prywatności.

Polityka prywatności